Jak szybko zajść w ciążę? Pozycje sprzyjające zapłodnieniu

shutterstock_103922066
Zdecydowałaś się ze swoim partnerem na dziecko? Uznaliście, że już na to czas? Świetnie. Uważacie, że seks bez zabezpieczenia to za mało? Nie chcecie czekać nie wiadomo jak długo, aż się uda? Dobrze trafiliście. Podpowiemy Wam jak co i jak należy zrobić, aby zmaksymalizować szansę na szybkie poczęcie dziecka.

Przygotowanie

Do poczęcia jak do każdego wyzwania należy się odpowiednio przygotować. Starania o dziecko powinno się rozpocząć od ustalenia, kiedy są Twoje dni płodne. Zacznij obserwować swoje ciało. Owulacja rozpoczyna się około 14 dni przed końcem cyklu miesiączkowego. Największa szansa na zapłodnienie pojawia się na 5 dni przed owulacją lub w trakcie jej trwania. Wynika to z tego, że komórka jajowa jest zdatna do zapłodnienia przez 24 godziny od jej uwolnienia, a plemniki przez 5 dni od wprowadzenia ich do przewodu rodnego kobiety. Jeżeli masz problem z określeniem swoich dni płodnych możesz skorzystać z testu owulacyjnego (dostępnego w aptekach), który jest bardzo dokładny.

Dieta i ruch

Organizm kobiety musi być zdrowy, aby doszło do prawidłowego zapłodnienia. Musisz zdawać sobie sprawę, iż niedowaga lub nadwaga zmniejszają Twoje szanse na zapłodnienie, aż o 50 % w stosunku do kobiet posiadających prawidłową wagę. Podobnie będzie, jeżeli niezdrowo się odżywiasz i nie wykazujesz aktywności fizycznej. Już jedna godzina ruchu w tygodniu zmniejsza ryzyko wystąpienia cyklu bez owulacji o 7%. Największe szanse na płodne cykle mają kobiety, które intensywnie ćwiczą – 5 godzin w tygodniu. Zacznij się ruszać, jeżeli nie robiłaś tego do tej pory. Nie musi to być od razu wyczynowe uprawianie sportu, a wystarczy rekreacyjne pływanie lub bieganie. Przyjmuj kwas foliowy. Folacyna w nim zawarta zapobiega nieprawidłowościom w rozwoju płodu, działa także korzystnie na płodność. Do swojego jadłospisu włącz kolorowe owoce i warzywa – szczególnie rośliny liściaste, migdały, pestki słonecznika, jaja, mąkę pełnoziarnistą i oleje roślinne, które zawierają witaminę E zwaną „witaminą płodności”. Jedz ryby morskie, awokado – zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Mleko i jego przetwory poprawiają wydzielanie hormonów mających wpływ na zapłodnienie, a warzywa strączkowe zawierają cynk, który z kolei reguluje cykl owulacyjny. Nie zapominaj o cytrusach, borówkach, malinach, brokułach, jeżynach, truskawkach i pomidorach, które są bogate w antyoksydanty (poprawiają jakość komórek jajowych). Warto zmienić pieczywo na razowe oraz jeść więcej kaszy. Unikać powinnaś cukru, alkoholu i kofeiny.

Stres

Unikaj stresu, gdyż jest on wrogiem płodności. Towarzyszy on nam niestety codziennie i wszędzie – w pracy, w domu. Są proste metody, aby sobie radzić ze stresem. Postaraj się jak najczęściej relaksować, zacznij zajmować się nowym hobby, które Cię uspokaja. Możesz również zapisać się na jogę lub inne zajęcia sportowe, które pomogą Ci się odstresować.

Seks

Uprawiaj seks nie tylko w czasie owulacji. Nie powinien on być zadaniowy, czyli skupiający się tylko na efekcie jaki chcecie osiągnąć – zapłodnieniu. Czerpcie z niego przyjemność, gdyż orgazm u kobiety ma nie tylko funkcję dawania przyjemności – skurcze w obrębie macicy i pochwy, które występują podczas szczytowania popychają plemniki w kierunku komórki jajowej. Orgazm obniża również kwaśne pH pochwy, które jest niezbyt przyjazne dla plemników. Badania wykazały, że po tygodniu bez współżycia szanse na zapłodnienie mogą być ograniczone (ze strony mężczyzny).

Najlepsza pozycja

Brak jest badań, które wskazują na to, jakie pozycje seksualne są najskuteczniejsze dla poczęcia dziecka. Jednak niewątpliwie są to te, które gwarantują głęboką penetrację. Do takich zalicza się pozycja misjonarska zmodyfikowana o podłożoną pod pupę kobiety poduszkę lub zgięciem przez nią nóg. Wykorzysta się w ten sposób grawitację, która ułatwi plemnikom dotarcie do celu. Innym dogodnym ułożeniem partnerów jest tak zwana pozycja na pieska lub kolankowo-łokciowa. Ostatnią przez nas polecaną jest taka, w której kobieta układa partnerowi nogi na ramionach i dodatkowo unosi w górę pupę. Warto także pamiętać, aby po seksie nie wstawać od razu. Pomóż plemnikom i poleż jeszcze kilka minut – 10 do 15 powinno wystarczyć. Kobieta może także unieść nogi do góry, opierając je na przykład o ścianę, aby skorzystać z grawitacji.
Podejmując starania o zapłodnienie nie możecie zapominać o sobie. Zmiany, które wprowadzicie w swoim życiu mające wspomóc zajście w ciążę sprawią, że będziecie zdrowsze fizycznie i psychicznie. Powinnyście pamiętać także o zdrowiu swoich partnerów. Ważne jest, aby i oni zadbali o aktywność fizyczną oraz swoją dietę.

Zdjęcie: Shutterstock Inc.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Jedno przemyślenie nt. „Jak szybko zajść w ciążę? Pozycje sprzyjające zapłodnieniu

  1. Jak nie wychodzi, to raczej już żadne pozycje nie pomogą. Zatem apel powinien brzmieć, jak najszybciej do lekarza, bo czas działa na niekorzyść.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *