Dobre tłuszcze w diecie dziecka

Dorośli alergicznie unikają tłuszczu unikając zbędnych kalorii. Tymczasem pewna ilość tłuszczu jest niezbędna w pożywieniu małych dzieci. W tłuszczu rozpuszczają się witaminy i są zawarte kwasy tłuszczowe. Istotne jest jednak, jaki tłuszcz dziecku podajemy. Są bowiem tłuszcz, których podawanie jest wskazane i takie, których trzeba w diecie dziecka unikać. Oto dobre tłuszcze w diecie dziecka.

Masło

Można je podawać do smarowania pieczywa nawet najmłodszym dzieciom.  Poniżej trzeciego roku życia maluchy w ogóle nie powinny dostawać margaryny. Masło ma dość krótki termin przydatności do spożycia, więc koniecznie należy zwracać uwagę na daty a także sposób przechowywania. Masło powinno być trzymane w lodówce, bo w ciepłych pomieszczeniach szybko jełczeje. Istotna jest również zawartość masła w maśle. Masła nie używamy też do smażenia. Jego spożywanie jest wskazane ze względu na zawartość witaminy A i E.

Margaryna

Nie wskazana dla dzieci poniżej 3 roku życia. Dla starszaków wybieramy margaryny z możliwie niską zawartością tłuszczy trans. Dobrej jakości produkt ma mniej niż 0,1 g tłuszczy trans. Im jest ich więcej, tym margaryna mniej korzystna dla zdrowia. DO smarowania pieczywa nie używamy margaryn przeznaczonych do pieczenia, bo zawierają one wyjątkowo dużo tłuszczy trans, które mają negatywny wpływ na układ krążenia.

Olej

Oleje rzepakowy, słonecznikowy, kukurydziany powinny być składnikiem codziennej diety malca. Można ich używać do sałatek, smażenia i pieczenia. Mają korzystny wpływ na poziom cholesterolu.

Oliwa z oliwek

Delikatna i zdrowa nawet dla niemowląt. Najlepsza jest tłoczona na zimo, opatrzona napisem extra vergin. Oliwa nie tylko poprawia smak potraw, ale ma korzystny wpływ na przewód pokarmowy, uszczelnia jelita, chroni śluzówkę żołądka.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *