Jakie składniki powinny znaleźć się w diecie dziecka jesienią i zimą?

Jesień i zima to typowe okresy licznych infekcji. Chłód, brak słońca i początek roku szkolnego sprzyjają pojawieniu się chorób. Prawidłowy jadłospis wzmocni układ odpornościowy dziecka. Bardzo ważna jest też regularność posiłków i urozmaicone menu pełne warzyw i owoców. Dostarczą one niezbędnej dla odporności witaminy C. Polecane są zwłaszcza cytrusy, choć mogą uczulać, zielona pietruszka, brokuły. Do twarożków i na pomidorki warto dodawać cebulę i czosnek, które są naturalnym antybiotykiem. Podobne właściwości ma również por i cebulka dymka.

W zimowej diecie nie powinno zabraknąć również naturalnych jogurtów, kefiru, bogate w probiotyki. Wskazany jest również miód, zwłaszcza spadziowy i gryczany. Miód podajemy dzieciom od 12 miesiąca życia. Można go jeść na kanapkach, dodać do letniej herbaty. Przynajmniej raz-dwa razy w tygodniu na stole malucha nie powinno zabraknąć ryb. Najzdrowsze są duszone, gotowane lub pieczone w folii. Są bogate w kwasy omega 3, które zwiększają odporność na infekcje i są niezbędne do ogrzania organizmu. Zimą maluchy nie powinny jeść słodyczy, bo cukier rafinowany sprawia, że z organizmu uciekają mikroelementy i witaminy, konserw, fast foodów.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *