Kąpiele w naturalnych zbiornikach, sauna, sport w czasie karmienia piersią

Jeśli jesteś przyzwyczajona do sauny, solarium, kąpieli w jeziorze, czy morzu, nie ma powodu, by z tego rezygnować w czasie karmienia piersią. Wszystko, co pozwala Ci się zrelaksować i zregenerować siły po ciąży i porodzie, jest też dobre dla dziecka. Spokojna mama ma mniej problemów z laktacją. Jeśli uprawiasz sport, zadbaj jednak o noszenie stanika, który dobrze podtrzymuje piersi. Po treningu obmyj piersi wodą bez mydła. Dbaj o nawodnienie. Sport bez nadmiernego przeciążania się pomoże ci wrócić do formy i dobrze wpływa na samopoczucie.

Rzadko, ale zdarza się że bardzo intensywne uprawianie sportu może wywołać problemy z karmieniem. Wstrząsy, na które narażone są piersi i ocieranie się brodawek o ubranie bez dobrze dobranego, podtrzymującego i chroniącego stanika może spowodować zmniejszenie laktacji. Przy sportach aerobowych, które wymagają dużego wydatku energii, np. bieg na 400 m, kwas mlekowy powstający w mięśniach dostaje się też do mleka. Nie ma to wpływu na wartość odżywczą mleka, ani nie sprawia, że staje się ono szkodliwe. Może jednak zmieniać smak. Mleko ma bardziej gorzki smak i niektóre dzieci nie chcą go pić. Najwyższe stężenie kwasu mlekowego powstaje w ciągu 10-30 minut po aktywności fizycznej, a zależności od tego czy mama ćwiczyła z pełnymi, czy pustymi piersiami. Jego podwyższona koncentracja utrzymuje się przez 90 minut. Również pot na brodawkach może sprawiać, że dziecko odmawia piersi.

Inne pytania, które mogą Cię zainteresować:

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)