Dieta karmiącej mamy

Kalendarz ciąży (7)
Dieta karmiącej mamy wyklucza każdą ilość alkoholu, w tym piwa. W pierwszych tygodniach dieta podczas karmienia piersią powinna wykluczać produkty, które mogą powodować kolkę u dziecka: potrawy smażone, czosnek, cebula, kapusta, groch, fasola, kalafiory, brokuły, brukselka. Nie wskazane są również produkty typu zawierające kofeinę, np. kawa,  fast food, słodycze, napoje gazowane. Dieta podczas karmienia piersią powinna być bogata w mięso, ryby, jeśli dziecko nie ma alergii również w mleko i jaja. Zlecane są również produkty zbożowe, warzywa, owoce. Dieta kobiety karmiącej powinna być bogatsza o ok 500 kcal niż przed ciążą.

Pobudzenie laktacji

Najlepszym sposobem na pobudzenie laktacji, jest jak najczęstsze przystawianie malucha do piersi. Im częściej ssie, tym więcej mleka produkują piersi. Można też zastosować gotowe herbatki wspomagające laktację lub samodzielnie parzyć napary z anyżku, kopru włoskiego, czarnuszki, które mają działanie mlekopędne. Uwaga, nie przekraczaj 2-3 filiżanek dziennie. Większa ilość może powodować kolki u dziecka. Jeśli maluch nie chce często ssać, można odciągać pokarm laktatorem.

Spożywanie napojów

Wzmożone pragnienie w trakcie karmienia piersią jest zjawiskiem naturalnym. W tym okresie zalecanie jest spożywanie ok. 2,5 litra płynów na dobę. Może to być woda mineralna, niesłodzone soki owocowe, herbatki dla karmiących.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *