Zdrowe przekąski dla dziecka

Maluch_zdrowe przekąskiNiezbędne na spacerze, w podróży i w domu, kiedy maluch domaga się jedzenia z zupka, czy drugie danie jeszcze nie gotowe. Co podać malcowi, by było smaczne i zdrowe?

Przede wszystkim czytaj etykiety. Zdecydowana większość chrupek, ciastek, czekolad zawiera zdecydowanie zbyt dużo cukru, konserwantów i polepszaczy smaku, by nadawała się dla małych dzieci przed ukończeniem 3. roku życia.
Na stoiskach z żywnością dla dzieci są w sprzedaży herbatniczki i ciasteczka specjalnie przeznaczone dla najmłodszych dzieci. Ich skład i kształt powstały z myślą o potrzebach maluszków.

Przekąski dla najmłodszych

 

Maluszki mogą też dostać do rączki owoce i warzywa. Trzeba je jednak wcześniej pokroić w słupki Maluszek chętnie spróbuje ugotowanej marchewki, kawałków ziemniaka, podzielonego na mniejsze różyczki kalafiora, czy brokułów. Jeśli ugotujesz je na parze, nie stracą wartości odżywczych. Na surowo można podać dziecku kawałek banana, miękkie jabłko, brzoskwinię, morelę, ogórka, gruszki. Dla dzieci trzeba wybierać owoce dojrzałe, nie nadpsute, miękkie, skórkę sparzyć i obrać oraz usunąć gniazda nasienne.
Z gotowych przekąsek spożywczych, które są łatwo dostępne można wybrać np.: wafle ryżowe, chrupki kukurydziane, herbatniki, biszkopty, wafelki musli.

Coś zdrowego do chrupania

Najwcześniej, bo już od 6. miesiąca można podawać dzieciom chrupki kukurydziane. Choć nie maja składników odżywczych, ani witamin, za to sporo kalorii, możesz bez obaw podać je maluszkowi. Powinny to jednak być chrupki o naturalnym smaku, bez dodatkowych polepszaczy smakowych. Wybieraj też produkty bez soli i najlepiej z ekologicznej kukurydzy. Chrupki są uwielbiane przez maluchy, bo łatwo mieszczą się w rączce, nie trudno je pogryźć. Mogą je jeść nawet maluchy, które nie mają jeszcze zębów, bo łatwo rozpuszczają się w buzi.

Maluchy, które potrafią już sprawnie gryźć i połykać mogą spróbować wafelków ryżowych. Z reguły jest to wiek około 7. miesiąca. Dla dziecka wybieraj wafle naturalne, bez dodatków smakowych i soli. Wafle ryżowe nie są bardzo kaloryczne, można je wiec podawać dziecku kilka razy w tygodniu. Znakomicie nadają się na podwieczorek, czy drugie śniadania np.: z konfiturą, serkiem, czy jogurtem.

A może batonik?

W 9. miesiącu życia można już dać spróbować dziecku biszkopcika i herbatnika. Najlepsze dla dziecka są produkty wyprodukowane z myślą o najmłodszych. Zwykłe ciastka mają z reguły sporo konserwantów, cukru i polepszaczy smaków. Biszkopty i herbatniki dla dzieci są mniej kaloryczne, mają też dodatkowe witaminy i są wzbogacone w składniki mineralne. Uwaga, herbatniki i biszkopty zawierają gluten, nie można więc ich podawać dzieciom na diecie eliminacyjnej.

Batoniki musli można podać starszym dzieciom. 2-3 latki dadzą sobie radę z pogryzieniem i połknięciem większych kawałków batonika. Nie powinny ich jednak dostawać dzieci z uczuleniem na orzechy. Jeśli jednak twój maluch nie ma problemów z alergią, to batonik musli jest zdrową i sycącą przekąską. Zawiera ziarna zbóż, suszone owoce, pestki, czyli sporo mikro i makroelementów, błonnika i witamin. Wybieraj jednak batoniki naturalne, bez dodatku czekolady, czy kruchych ciastek.

Zdjęcie: Shutterstock

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *