Zdrowa dieta w ciąży

 

Ciąża-dieta-w-ciazy-190732805 (1)

Zdrowa dieta w ciąży nie oznacza, że masz jeść za dwoje.

Zapotrzebowanie kaloryczne w pierwszym trymestrze, kiedy to ciężarnym często dokucza nadmierny apetyt wynosi ok. 1800 kcal dziennie, czyli tyle, co przed ciążą. W kolejnych zwiększa się o 300-500 kcal na dzień.

Podstawą diety kobiety w ciąży powinny być zdrowe, naturalne, jak najmniej przetworzone produkty: chude mięso, nabiał, owoce, warzywa, ryby, razowy makaron, ciemny chleb.

Warto zrezygnować w tym czasie ze słodyczy, napojów gazowanych, produktów konserwowych na rzecz mrożonek. Chipsy, paluszki lepiej zastąpić orzechami, rodzynkami. Do zaspokojenia głodu znakomicie nadają się suszone owoce: morele, figi, pokrojone w paseczki warzywa z dipem jogurtowym.

Powrót do wszystkich pytań dotyczących ciąży z zakresu „Żywienie”.

Inne pytania, które mogą Cię zainteresować:

 

Zdjęcie: Prawa do wykorzystania wizerunku podpisane z Shutterstock Inc.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *