Witaminy w ciąży

Zajsc-w-ciaze-witaminy-76156198
W ciąży zwiększa się zapotrzebowanie na witaminy i składniki mineralne. Stąd też tak ważne jest przestrzeganie właściwej diety, by zapewnić optymalny rozwój dziecku. Jadłospis ciężarnej powinien uwzględniać dużej ilości warzyw i owoców, nabiału, kasz, ryb i chudego mięsa. Odnośnie przyjmowania sztucznych witamin zdania są podzielone.

Część lekarzy wychodzi z założenia, że prawidłowa dieta w pełni pokrywa zapotrzebowanie mamy i dziecka, inni z kolei uważają, że przy dzisiejszym trybie życia, dolegliwościach ciążowych typu nudności i wymioty trudno o zbilansowaną dietę i by uniknąć niedoborów żelaza, wapnia, cynku, jodu oraz witaminy E, C i beta-karotenu zalecają przyjmowanie preparatów wielowitaminowych dla kobiet w ciąży. Kobiety planujące ciążę powinny przynajmniej na 4 tygodnie przed poczęciem rozpocząć przyjmowanie kwasu foliowego.

Zdjęcie: Shutterstock Inc.

Wróć do wszystkich wskazówek „Zdrowie i żywienie”.

Te tematy też Cie mogą interesować:

 

 

Zdjęcie: Shutterstock

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *