Ruch w ciąży dla poprawy humoru i dla zdrowia

Ruch w ciąży dla poprawy humoru i dla zdrowia

 

Ciaza-ciwczenia-w-ciazy-ruch-rowna-sie-zdrowieRuch w ciąży nie oznacza, że musisz koniecznie uczęszczać na zorganizowane zajęcia przeznaczone dla kobiet w ciąży, czy chodzić do klubu fitness. Ma to oczywiście swoje plusy, jak kontakt z innymi ciężarnymi, czy opieka fachowców nad prawidłowym wykonywaniem ćwiczeń. Nie każda z nas lubi jednak ćwiczyć w zorganizowanej grupie, nie zawsze też zmiany samopoczucia zachęcają do wyjścia z domu o ściśle określonej porze. Jest jednak cała paleta aktywności ruchowych, które można wykonywać samodzielnie z pożytkiem dla zdrowia i poprawy samopoczucia.

Spacery – przydatne zwłaszcza, gdy masz inne dzieci. Spacery po parku, w lesie pozwalają się dotlenić, zrelaksować, odetchnąć świeżym powietrzem. Czas tak spędzony poza domem, to również świetny sposób, by pobyć chwilę sam na sam z partnerem, potrzymać się za ręce, czy po prostu iść przed siebie bez celu.

Jak ćwiczyć w ciąży? Taniec

Taniec- nic nie stoi na przeszkodzie, byś wspólnie z partnerem zaczęła chodzić na kurs tańca. Możesz też puścić ulubioną muzykę i po prostu zacząć tańczyć. Każdy z tych sposobów jest dobry, by poprawić pracę serca i krążenie. Kiedy tańczysz, twój organizm wytwarza endorfiny, które poprawiają samopoczucie, działają kojąco i przeciwbólowo. Wieczór spędzony na kolacji i tańcach na pewno ci nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie. Nawet jeśli zdarzy wam się zarwać noc, za jakiś czas wstając do płaczącego malucha w nocy, będziecie tęsknić do chwil spędzonych na beztroskiej zabawie tylko we dwoje.

Jak ćwiczyć w ciąży? Pływanie

Pływanie – to jedna z najbardziej bezpiecznych aktywności w ciąży. Ruch w wodzie redukuje napięcia mięśni, zmniejsza bóle kręgosłupa, pozwala się odprężyć. Pływanie zwiększa wydolność organizmu, poprawia funkcjonowanie układu oddechowego, pobudza krążenie krwi, usprawnia przemianę materii. Ćwiczenia w wodzie nie obciążają stawów. Nawet jeśli nie umiesz pływać, możesz po prostu popluskać się w basenie, pospacerować w brodziku, czy poleżeć na wodzie.

Pogląd, że kobiety w ciąży nie powinny ćwiczyć, już dawno odszedł do lamusa. Regularny ruch nie tylko poprawia samopoczucie, ale pozwala łatwiej znieść trudy porodu. Aktywne mamy łatwiej też wracają do formy po narodzinach dziecka. Niezależnie od formy aktywności, którą wybierzesz, po prostu staraj się ruszać. Twoje ciało będzie ci za to wdzięczne.

Zdjęcie: Prawa do wykorzystania wizerunku podpisane z Shutterstock Inc.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *