Pozycje w jodze dla ciężarnych

Ciaza-ciwczenia-w-ciazy-miesien-keglaJoga dla kobiet w ciąży zestaw ćwiczeń

Pozycja krzesła

 

Patrząc z boku wydaje się, jakby osoba ćwicząca siedziała na niewidocznym krześle. W tej pozycji mocno pracuje całe ciało a zwłaszcza mięśnie ud i miednicy.

 

Stań wyprostowana, nogi rozstaw na szerokość bioder, stopy trzymaj równolegle do siebie.

Zrób wdech przez dwie sekundy. W tym samym czasie ugnij nogi pod kątem prostym, tak jakbyś chciała usiąść na krześle. Nie odrywaj stóp od ziemi, kolana trzymaj razem.

Ramiona wyciągnij do góry ku górze nad głowę, jakbyś mocno chciała mocno wyciągnąć całe ciało. Ręce powinny być proste w łokciach, dłonie skierowane do siebie w swoim kierunku.

Oddychaj powoli, utrzymaj pozycję przez 5 oddechów, nie wyginaj kręgosłupa i nie wypinaj pośladków

Odpocznij przez minutę. Powtórz ćwiczenie kolejny raz.

 

Pozycja krawca

Ćwiczenie to rozciąga mięśnie ud, poprawia koordynację ruchów, zwiększa równowagę, rozluźnia więzadła miednicy.

Usiądź na podłodze, wyprostuj plecy.

Złącz stopy przysuwając je jak najbliżej do siebie

Rozchyl uda, rozluźnij stawy biodrowe

Kolana kieruj ku podłodze.

Wytrzymaj chwile w tej pozycji, nie napinaj karku ani barków.

Rozluźnij się, odpocznij, powtórz ćwiczenie.

 

Pozycja drzewa

Ćwiczenie to pomaga się wyciszyć, wzmacnia mięśnie ud, poprawia koordynację ruchów, wpływa dobrze na zmysł równowagi.

 

Stań prosto, popatrz na dowolny punkt przed sobą

Przenieś ciężar ciała na prawą nogę.

Lewą nogę zegnij w kolanie, oprzyj ją na wewnętrznej stronie prawego uda.

Dłonie złącz na wysokości klatki piersiowej.

Oddychaj spokojnie.

Jeśli masz kłopoty z utrzymaniem równowagi, skorzystaj z pomocy drabinek, lub oprzyj się o ścianę.

Jeśli wolicie ćwiczyć przed telewizorem, polecamy to video.

Zdjęcie: Prawa do wykorzystania wizerunku podpisane z Shutterstock Inc.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *