Czego nie powinnam jeść w okresie ciąży?

Ciaza-dieta-potrawy-niezalecaneLista produktów zakazanych w ciąży nie jest długa. Absolutnie zakazany jest alkohol. Dotyczy to nawet piwa, wina, czy koktajli.

Nie zaleca się również spożywania surowych ryb i surowego mięsa, ze względu na możliwość skażenia bakteriami wywołującymi groźne choroby jak toksoplazmoza i listerioza. Jeśli lubisz ryby, a w ciąży warto wzbogacić nimi jadłospis, nie jedz tuńczyka, makreli, miecznika, halibuta, okonia, szczupaka, rekina, czy wątróbek z ryb. Potencjalnie mogą zwierać groźną dla płodu rtęć. Sięgnij lepiej po bezpieczne ryby jak: łosoś hodowlany, pstrąg hodowlany, sardynki, sielawa, śledzie.  Nie jedz również produktów wytworzonych z niepasteryzowanego mleka np.: serów pleśniowych, czy surowych jaj.

W ciąży zrezygnuj z napojów typu cola, czy pepsi. Zawierają dużo cukru, czyli tzw. pustych kalorii, a także kofeiny. Są nasycone dwutlenkiem węgla, który może wzmagać nieprzyjemne ciążowe objawy jak odbijanie, czy zgaga. Napoje gazowane są też konserwowane środkami, które utrudniają wchłanianie wapnia, którego teraz bardzo potrzebujesz.

Na liście niewskazanych produktów są również słodycze. Oczywiście nie zaszkodzi ci kostka czekolady, czy dwie, ale powiedz stop, kiedy ciążowy apetyt kusi cię do pochłonięcia całej tabliczki. Dodatkowe kalorie nie są ci potrzebne.

Z pozostałych rzeczy unikaj fast foodów, dań gotowanych na kostkach i produktów wysoko przetworzonych.

Powrót do wszystkich pytań dotyczących ciąży z zakresu „Żywienie”.

Inne pytania, które mogą Cię zainteresować:
Jak uniknąć asymetrii główki?
Które rodzaje mięs, ryb, produktów mlecznych i jaj są zakazane w ciąży?
Czy niemowlę karmione mieszanką powinno dostawać dodatkowo coś do picia?

 

 

Zdjęcie: Shutterstock

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *