Jestem wegetarianką. Czy muszę zacząć jeść mięso?

Dieta wegetariańska w ciąży nie szkodzi ani mamie, ani dziecku. Musi być jednak odpowiednio prowadzona.

Uwaga na niedobory

Niedobory m.in.: brak żelaza często dokuczają również kobietom jedzącym w tradycyjny sposób. Przy diecie eliminacyjnej jeszcze istotniejsze jest świadome i prawidłowe planowanie posiłków, tak by sprostać zapotrzebowaniu rozwijającego się dziecka i rosnącemu obciążeniu organizmu mamy. Z tego powodu część kobiet w ciąży włącza do diety np.: drób, cielęcinę, czy mięso z królika. Jeśli jednak nie chcesz rezygnować ze swoich przyzwyczajeń, zadbaj o odpowiednią ilość żelaza w codziennym menu.

Produkty bogate w żelazo

Warzywa: 

– brokuły
– zielona fasola
– buraki
– groszek
– ziemniaki
– szparagi
– pietruszka
– kukurydza
– brukselki
– soczewica
– soja
– szpinak

Orzechy, nasiona: 
– nasiona słonecznika
– ciecierzyca
– nasiona dyni
– pistacje
– migdały

Pokarmy pełnoziarniste: 
– brązowy ryż
– pieczywo pełnoziarniste
– owsianka
– otręby

Poinformuj też swojego lekarza, że nie jesz mięsa. Być może uzna za stosowne, byś przyjmowała suplementy diety i robiła częściej badania.

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *