Basen w ciąży

Basen w ciąży

Pływanie jest szczególnie wskazane w ciąży. Jeśli ciąża jest już zaawansowana, czujesz się ociężała i ogromna, w basenie nabierzesz lekkości. Jeśli obawiasz się infekcji pochwy, zwracaj uwagę na czystość basenu. Zapytaj obsługę, jak często zmieniana jest woda. Dobrze by była ozonowana a nie chlorowana. By zminimalizować ryzyko infekcji nie siadaj na ławkach, sedesie, czy brzegu basenu. Pod prysznicem i przechodząc z szatni do basenu noś klapki. Chronisz się w ten sposób przed grzybicą. Na mokrej podłodze łatwo też o upadek. W klapkach trudniej będzie ci się poślizgnąć. Staraj się też pływać rano, kiedy ruch na basenie jest mniejszy. Wybieraj tory, na których spokojnie pływają inni użytkownicy pływalni.

Pływanie w ciąży

Nie pozwól, żeby intensywnie trenujący wywierali na ciebie presję do zwiększania tempa, czy narażali cię na ryzyko popchnięcia, zachłyśnięcia, czy oberwania kopniaka w brzuch. Zmień tor, poproś ratownika o interwencję, lub ostatecznie skróć pływanie.

Po basenie wykąp się dokładnie pod prysznicem, wetrzyj balsam. Koniecznie idź do toalety i oddaj mocz. Unikniesz w ten sposób infekcji pęcherza. Jeśli pieką cię oczy, przepłucz je solą fizjologiczną. Po treningu dobrze się osusz, pamiętaj, by nie wychodzić z niedosuszonymi włosami, zjedź coś, ochłoń i dopiero jedź do domu.

Nie susz już ręczników, których używałaś na basenie. Najlepiej wypierz je od razu w wyższej temperaturze. Na basen możesz chodzić od początku do końca ciąży, trenując nawet 3-4 razy w tygodniu. Pół godziny pływania spokojnym tempem bardzo pomaga na bóle pleców, minimalizuje obrzęki, dobrze wypływa na ruchomość stawów.

Wróć do wszystkich wskazówek „Ćwiczenia, podróże i hobby”.

Te tematy też Cie mogą interesować:

Jeżeli podoba Ci się ten artykuł, polub go proszę lub udostępnij go Twoim znajomym. Dziękujemy! :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *